17553394_10154970700535638_5714967335636659354_n

ALF regionalni seminar za mentorje o medkulturni državljanski vzgoji

Fundacija Anna Lindh je med 25. in 31. marcem 2017 na Malti organizirala regionalno usposabljanje za mentorje o medkulturni državljanski vzgoji v Evromediteranski regiji. Seminarja, ki je poudarjal pomembnost vloge izobraževanja pri spodbujanju medkulturnega dialoga, se je udeležila tudi predstavnica platforme SLOGA odgovorna za področje globalnega učenja.

Petdnevno regionalno usposabljanje je bilo namenjeno krepitvi znanja in veščin mentorjem ter učiteljem pri organizaciji in izvedbi izobraževalnih aktivnosti v njihovih lokalnih okoljih. Uvodoma so udeleženci delili izzive, s katerimi se soočajo pri svojem delu. Raziskali smo univerzalne vrednote, ki jih je mogoče spodbujati z medkulturnim državljanstvom. Drugi dan srečanja je bil posvečen pojmu identitete, pri katerem so udeleženi razpravljali, kako razsežnosti koncepta identitete predstavi na razumljiv način, in zakaj je to sploh pomembno. Pogovorili so se tudi o medkulturnih razlikah in posebnostih, pomembnosti sožitja pri sobivanju, vrednotah v regiji. V zaključnih dneh usposabljanja so se udeleženci naučili participativnih metodologij za izobraževanje, načrtovanje in ocenjevanje.

Pridobljeno znanje udeleženci že prenašajo v načrte za izvedbo delavnic v lokalnem okolju, v katerem delujejo. O rezultatih in poteku usposabljanja je udeleženka že seznanila člane delovnega področja za globalno učenje pri platformi SLOGA. V Sloveniji bo predstavitev priročnika izvedene predvidoma v Tednu globalnega učenja, v novembru 2017. Pridobljeno znanje pa bo Patricija Virtič uporabila tudi pri pripravi in izvedbi aktivnosti v sklopu Citizens Participation University v juliju na Madžarskem ter v delavnicah za otroke in mlade avgusta na Ptuju.

Trening je bil zasnovan z ekipo strokovnjakov, ki jih je Fundacija Anna Lindh zbrala za delo s pomočjo Priročnik Anna Lindh za medkulturno državljansko vzgojo v Evrosredozemski regiji zajema teoretične in praktične vidike medkulturnega učenja, vključno s praktičnimi primeri dobrih praks iz celotne regije. Brezplačno je dostopen tukaj.

Po predhodnem izboru se je usposabljanja udeležilo 31 predstavnikov formalnega in neformalnega izobraževanja iz 30 držav Evrosredozemlja. Poleg Virtičeve, ki je zastopala Slovenijo, so bili udeleženci še iz Albanije, Alžirije, Belgije, Bosne in Hercegovine, Češke, Egipta, Finske, Francije, Nemčije, Grčije, Madžarske, Irske, Izraela, Italije, Jordanije, Libanona, Litve, Malte, Maroka, Palestine, Poljske, Portugalske, Romunije, Španije, Švedske, Tunizije, Turčije, Velike Britanije in Estonije.